Határtalanul a Délvidéken!

Korábban még nem jártam Szerbiában, és mikor megtudtam, hogy a Határtalanul pályázatnak köszönhetően mehetek, nagyon boldog voltam. Szerbia sok mindenben hasonlít Magyarországhoz. Mégis mindkét országnak megvan a maga szépsége.

Az első nap ellátogattunk Szabadkára. Megnéztük a szecessziós városházát, s több ilyen stílusú épületet is láthattunk a városban. Ezután a Palicsi-tónál tettünk egy kis sétát. Utolsó állomásunk Csantavér volt, ahol megtekintettük a templomot, mely a Szent Péter bazilika mintájára épült. Este a szállásunkon különféle népi hangszerekkel is megismerkedhettünk.

Második nap Óbecsére mentünk a Türr István által tervezett zsiliphez, ami a Ferenc József csatornán található, mely a Dunát és a Tiszát köti össze. Ezután Gróf Leiningen-Westenburg Károly aradi vértanúra emlékeztünk a mellszobránál Törökbecsén. Aracson megcsodáltuk a 400 éve épült pusztatemplom romjait. A nap zárásaként szálláshelyünk közelében kürtöskalácsot is sütöttünk.

A harmadik napot ismét Óbecse városával kezdtük. Látogatást tettünk a Thán-házba, mely Thán Mór festő és Thán  Károly vegyész szülőháza volt. Itt sok érdekes fizikai, kémiai jelenséget figyelhettünk meg, próbálhattunk ki. Majd Szenttamásra utaztunk az ottani általános iskolába, s az ottani magyar diákoknak műsorral kedveskedtünk a nemzeti összetartozás napja alkalmából. Ajándékba vittünk magyar nyelvű könyveket és focilabdákat.  A műsor után beszélgettünk a gyerekekkel, és betekintést nyertünk a szenttamási iskolások életébe. Ezután átmentünk Elemérre, a templom alatt található kriptába, ahol Kiss Ernő aradi vértanú sírját koszorúztuk meg. Écskán, ahhoz a kastélyhoz látogattunk, ahol Liszt Ferenc adta első koncertjét 9 évesen. Ugyanitt megemlékeztünk Lázár Vilmos aradi vértanúról. Hangulatos hajókirándulást tettünk a Császár-tó természetvédelmi területén. Utunk során számos madárfajt is megfigyelhettünk.

A negyedik napon Zenta városában megnéztük a városházát és megemlékeztünk a zentai csatáról. Kirándulásunk utolsó izgalmas helyszíne volt egy lovas kalandpark, ahol lovagoltunk és kocsikáztunk.

Nagyon jól éreztük magunkat a négy nap alatt. Sok új barátot szereztük a szenttamási iskolában és velük, az internet segítségével, azóta is tartjuk a kapcsolatot. Gyönyörű magyarlakta tájakon jártunk, kedves magyar embereket ismertünk meg, akik példamutatóan őrzik a magyar nyelv, a magyar kultúra és a magyar történelem értékeit. Kirándulásunk során, a Délvidéken otthon érezhettük magunkat és reméljük, hogy újra visszatérhetünk.

Kapcsolódó galéria

Petőfi 200
Okosan a pénzzel!
Akkreditált kiváló Tehetségpont
Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.